Vyhľadaj túru

Predný Salatín, Brestová (zo Zverovky)

predny_salatin Predný Salatín, Brestová (zo Zverovky) | Západné Tatry | Turistika
Autor: Opioła Jerzy - vlastné dielo, licencia CC BY 2.5
Oblasť: Západné Tatry

Východisko: Zverovka

Náročnosť: náročná

Trvanie: poldenná

Prevýšenie: 866m

Výstup Spáleným žľabom je veľmi strmý a namáhavý.

Trasa:
Zverovka (1037m) - modraZverovka, rázcestie [0:05] - Predný Salatín (1624m) - Brestová (1903m) [3:15] , späť rovnakou cestou [2:40]. Celkový čas [6:00].

Popis:

Od chaty Zverovka sa vyberieme po modrej značke na juhozápad cez lúku do lesa pod chatou. Cez les prídeme k hlavnej ceste, prejdeme na cestu a hneď zabočíme doprava cez most. Za mostom doľava po štrkovej ceste popod strmý zalesnený svah. Cesta vedie k vleku pri Spálenom žľabe. Pokračujeme riedkym lesom, potom cez lúku z ktorej prejdeme na druhú lúku na nevýraznom hrebienku. Tu odbočíme doprava, prejdeme na druhú stranu zjazdovky a pokračujeme strmo hore tesne ponad žľab. Asi v polovici žľabu pretína chodník zvážnica. Za zvážnicou opäť kľukatým chodníkom kolmo hore popri žľabe. Asi po 15min od zvážnice zabočíme doprava do málo výrazného druhého žľabu, ktorý ústi do Spáleného žľabu. Ďalej strmým kľukatým chodníkom cez lúčky pomedzi kosodrevinu až na trávnaté nevýrazné sedielko hrebeňa Predného Salatína, ktorý zabieha do svahu Predného Salatína a zaniká. Tu zabočíme doľava a kamenistým hrebienkom až do sedla tesne pod vrcholom Brestovej. V sedielku mierne doľava a strmým krátkym chodníkom na trávnatý vrchol Brestovej.
Výstup Spáleným žľabom je veľmi strmý a namáhavý.
Náročnosť: náročná, prevýšenie: 866m, poldenná

Na túre uvidíte:

• Predný Salatín (1624m)
  • Brestová (1903m)
  • Výstup je bohatý na krásne pohľady do Roháčskej doliny a severnú stranu Roháčskeho hrebeňa.

Varianty:

• Z Brestovej (1903m) môžete pokračovať na juhovýchod po cervenaznačke na Salatín (2047m) [0:45] - Baníkov (2178m) [2:00] alebo na západ po cervenaznačke - sedlo Pálenica [0:45] - Sivý vrch [0:45].

Brestová
Predný Salatín, v pozadí Osobitá. Pohľad z Brestovej.

Ubytovanie v okolí

• Jaskyne
  • Turistika
  • Výstupy
load more hold SHIFT key to load all load all