Vyhľadaj túru

Na Východnú Vysokú (z Tatranskej Polianky)

Vychodna_Vysoka_z_Polskeho_hrebena Na Východnú Vysokú (z Tatranskej Polianky) | Vysoké Tatry | Turistika
Autor: Kristo - vlastné dielo, licencia CC BY-SA 3.0
Oblasť: Vysoké Tatry

Východisko: Tatranská Polianka

Náročnosť: náročná

Trvanie: celodenná

Prevýšenie: 1424m

Pozor pri prechode cez letné snehové polia pod Poľským hrebeňom !

Trasa:
Tatranská Polianka (1005m)- zelenarázc. pri Velickom moste [1:00] - Sliezsky dom (1670m) [1:00] - Poľský hrebeň (2200m) [2:00] - zltaVýchodná Vysoká (2429m) [0:45], naspäť rovnakou cestou [3:40]. Celkový čas [8:25].

Popis:
Od autobusovej zastávky v Tatranskej Polianke hore cez Cestu Slobody, chvíľu ideme pozdĺž asfaltovej cesty, potom cez lúku znova na asfaltovú cestu, ktorú onedlho opäť pretíname. Odtiaľ v lese strmo hore až po rázcestie pri Velickom moste. Pokračujeme priamo hore cez malú čistinku, prekročíme Velický potok a dosť strmo vystupujeme v lese. O niečo vyššie opäť prekročíme potok a riedkym porastom sa dostaneme na veľkú lúku k rázcestiu na Velickej poľane. Cez lúko nahor a chodníkom v kosodrevine až k mostu na južnom brehu Velického plesa, kde pretíname Tatranskú Magistrálu. Horský hotel Sliezsky dom je 50m vľavo. Pokračujeme po východnom brehu Velického plesa, od plesa doprava sutinovým úbočím serpentínami hore pod previsnuté, stále mokré skaly nazývané Večný dážď. Kamenistým chodníkom strmo nad skaly do strednej časti Velickej doliny tzv. Kvetnice. Sprava je impozantný pohľad na mohutné Granátové steny a zľava obrovský masív Gerlachovského štítu. Ďalší úsek cesty vedie trávnatým dnom doliny a mierne stúpa okolo Guľatého kopca k Dlhému plesu. Vľavo nad plesom sa tiahne Krčmárov žľab - jeden z najdlhších tatranských žľabov. Cesta mierne stúpa do záveru doliny k sutinovisku, ktorým v krátkych serpentínach hore a v stene Východnej Vysokej skalnou lávkou na sedlo Poľský hrebeň. Zo sedla vpravo krátkymi, ale strmými serpentínami po pravej strane juhozápadného hrebeňa cez menšie stupne, terasy a nakoniec skalným úbočím na vrchol Východnej Vysokej. Návrat tou istou cestou alebo cez sedlo Prielom do Veľkej Studenej doliny alebo Bielovodskou dolinou na Lysú Poľanu.

Pozor pri prechode cez letné snehové polia pod Poľským hrebeňom !
Náročnosť: náročná, celodenná, prevýšenie: 1424m

Na túre uvidíte:

• Sliezsky dom, Velické pleso, Velický vodopád, Dlhé pleso
  • Granátové steny, Večný dážď, Krčmárov žľab
  • Výhľad z Východnej Vysokej je kvôli jej centrálnej polohe v Tatrách považovaný za jeden z najkrajších. Na západe dominujú Rysy a Východná, na juhu Gerlach, na juhovýchode Bradavica a za ňou Slavkovský štít, na východ vidieť Veľkú Studenú dolinu, Lomnický štít, Ľadový štít a Pyšný štít a na severe sa v blízkosti vypína Svišťový štít.

Varianty:

• Východná Vysoká - zltaPoľský hrebeň [0:30] - zelenarázc. pod Poľským hrebeňom [0:15] - modrasedlo Prielom [0:30] - Zbojnícka chata [1:00] - Starolesnianska poľana (bývala poľana Kamzík) [1:55] - cervena Hrebienok [0:20]. Čas [4:30].
  • Východná Vysoká - zltaPoľský hrebeň [0:30] - zelenarázc. pod Poľským hrebeňom [0:15] - modra Lysá Poľana [5:00]. Čas [5:45].

Virtuálna prehliadka:

• Jaskyne
  • Turistika
  • Výstupy
load more hold SHIFT key to load all load all