Na Rysy (zo Štrbského Plesa)

Rysy_2 Na Rysy (zo Štrbského Plesa) | Vysoké Tatry | Turistika
Oblasť: Vysoké Tatry

Východisko: Štrbské pleso

Náročnosť: náročná

Trvanie: celodenná

Prevýšenie: 1144m

Výstup na Rysy je azda najpopulárnejší turistický výstup vo Vysokých Tatrách. Pomerne náročný výstup sa odvďačí krásnym výhľadom z vrcholu. Rysy sa nachádzajú na slovensko-poľskej hranici, majú tri vrcholy.

Trasa:
Štrbské Pleso (1355m, hotel Patria)- cervena Popradské pleso [1:05] - modrarázc. nad Žabím potokom [0:35] - cervenasedlo Váha (2340m) [2:00] - Rysy (2499m) [0:45], naspäť rovnakou cestou [3:35]. Celkový čas [8:00].

Výškový profil:
Výškový profil: Štrbské pleso - Rysy

Popis:
Od hotela Patria pri Štrbskom plese sa vyberieme po červenej značke Tatranskou Magistrálou, cez most prejdeme potok Mlynica a začíname mierne stúpať lesným porastom až na Trigan, odtiaľ riedkym porastom pokračujeme až k rázcestiu "zimnej cesty", pokračujeme po červenej (v čase snehovej prikrývky je tento úsek po Popradské pleso uzavretý). Od rázcestia vedie chodník ešte krátko lesom, potom otvoreným terénom po úbočí Patrie až k mostu cez Hincov potok, odtiaľ sa zakrátko dostaneme k rázcestiu nad Popradským plesom, odtiaľ kúsok po asfaltovej ceste k Chate pri Popradskom plese. Pokračujeme hore lesnou cestou, neskôr kosodrevinou do Mengusovskej doliny až prídeme k rázcestiu nad Žabím potokom. Od rázcestia odbočíme doprava a hneď strmo vystupujeme kamenistým chodníkom v kosodrevine vedľa obrovského balvana nazývaného Hincova skala. Prekročíme mostom Žabí potok a začíname vystupovať mnohými serpentínami hore úbočím k nápadnej, charakteristickej skale nazývanej Wachterka a vstupujeme do kotliny Žabích plies.

Tip pre Vás. Batoh Lowe Alpine AirZone Pro+ Inovovaná verzia turistického 45 l batohu sa nastaviteľným AirZone chrbtovým systémom. Jednokomorový 45 l štvorsezónne batoh pre treking a pobyty v prírode. Viac info...

Chodník vedie nad Veľkým Žabím plesom. Začíname vpravo vystupovať krátkymi, ale strmými zákrutami v sutinovisku popod skalnú stenu. Stenu prekonávame pomocou reťazí traverzom doprava (za letného snehu alebo poľadovice veľmi nebezpečný úsek !) na rovnejšiu časť až k vodopádu. Odtiaľ už v doline pod Váhou pokračujeme strmými serpentínami po skalnom chodníku až k chate pod Rysmi. Od chaty tiahlou serpentínou v ľavej časti dolinky a v závere prudkými serpentínami do sedla Váha. Zo sedla vľavo do juhozápadného úbočia Rysov a v zákrutách mierne hore na rebro. Na druhej strane niekoľko metrov dole, potom podídeme juhovýchodný a hlavný vrchol a nakoniec strmými serpentínami vystúpime na severozápadný - vyhliadkový vrchol Rysov.

Úsek Trigan - cervenaPopradské pleso [0:35] je v čase snehovej pokrývky UZAVRETÝ, "zimná trasa" vedie po zelena zelenej značke [0:45]
Náročnosť: náročná, celodenná, prevýšenie: 1144m

Štatistiky:

NázovÚdaj
Dĺžka trasy 9.44 km
Stúpanie v úsekoch 8.78 km (93 %)
Klesanie v úsekoch 0.66 km (7 %)
Maximálna výška 2433 m n.m. ("Rysy")
Minimálna výška 1347 m n.m. ("Štrbské pleso")
Prevýšenie 1086 m
Celkom nastúpaných výškových metrov 1092 m (sklon 12.4 %)
Celkom zjazdených výškových metrov 6 m (sklon 0.9 %)
Maximálny sklon do kopca 38.8 % (v úseku 250 m, v stúpaní na Chatu pod Rysmi (asi 0.5 km pred chatou))
Maximálny sklon z kopca 2.8 % (v úseku 72 m)

Mapa

• Jaskyne
  • Turistika
  • Výstupy
load more hold SHIFT key to load all load all