Vyhľadaj túru

Priečne sedlo (z Hrebienka)

Priene_sedlo_z_Velkej_Studenej_doliny Priečne sedlo z Hrebienka | turistické trasy | Vysoké Tatry
Autor: Branork - vlastné dielo, licencia CC BY-SA 2.5
Oblasť: Vysoké Tatry

Východisko: Hrebienok

Náročnosť: náročná

Trvanie: celodenná

Prevýšenie: 1091m

Zostup popri Dlhom plese je zabezpečený reťazami. V prípade ak sú skaly mokré alebo sa tam nachádzajú snehové polia si zostup vyžaduje mimoriadnu opatrnosť !

Úsek Téryho chata - Priečne sedlo - Zbojnícka chata: 1.11.- 15.6. UZAVRETÝ !

Trasa:
Hrebienok (1285m) - cervenaStarolesnianska poľana (bývala poľana Kamzík) [0:15] - Obrovský vodopád [0:20] - Zamkovského chata [0:30] - zelena Téryho chata (2015m) [2:00] - zltaPriečne sedlo (2352m) [1:30] - Zbojnícka chata [1:30] - modraStarolesnianska poľana [1:55] - cervenaHrebienok [0:20]. Celkový čas [8:20].

Výškový profil:
Výškový profil: Hrebienok - Priečne sedlo

Popis:
Z Hrebienka pokračujeme do lesa a širokým vlnitým chodníkom na Strarolesniansku poľanu. Prejdeme okolo Rainerovej chaty cez most ponad Veľký Studený potok a dlhými serpentínami na železný most cez Obrovský vodopád. Terén sa stáva otvorenejším a ponúka sa nám krásny výhľad do Popradskej kotliny. Chodník pokračuje serpentínami a naberá výšku. Za zákrutou pri obrovskom balvane je pekný výhľad do záveru Malej Studenej doliny. Chodník opäť prechádza lesom k rázcestiu pri Zamkovského chate. Od rázcestia pokračujeme priamo cez les na čistinku kde stojí Zamkovského chata. Pokračujeme ďalej lesom miernymi serpentínami vedľa Malého Studeného potoka až po koniec lesného pásma. Odtiaľ kosodrevinou chodníkom z balvanov do strednej časti Malej Studenej doliny nad obrovskú lúku.

Lúku obchádzame po pravej strane až pod jazernú stenu Malej Studenej doliny. Krátkymi, ale prudkými zákrutami začíname výstup po pravej strane jazernej steny a veľkým oblúkom doľava prechádzame cez potok, ktorý vyteká z jazernej steny. Pred nami je Veľký svah, strmé sutinové úbočie s početnými tiahlymi serpentínami. Veľký svah sa končí pri obrovskom balvane, v akomsi skalnom hrdle pod kolmou Žltou stenou. Tu vpravo hore skalným chodníkom pod Malý svah a opäť krátkymi a strmými serpentínami k Téryho chate pri Piatich Spišských plesách. Od Téryho chaty k výtoku Veľkého Spišského plesa. Odtiaľ strmo dole na dno doliny. Odtiaľ strmými serpentínami hore v úbočí Pfinnovej kopy, ktorú obchádzame vpravo a vstupujeme do kotliny pod Sedielkom k rázcestiu. Odtiaľ pokračujeme po žltej značke, zostúpime na dno kotliny a na druhej strane po serpentínach v sutinovisku strmo hore. Po serpentínach vstupujeme do skalného úseku, na pravej strane žľabu. Výstup až do Priečneho sedla uľahčujú reťaze. Zo sedla pokračujeme krátkymi ale strmými zákrutami v sutinovisku nadol pod južnú stenu Širokej veže, ktorú traverzujeme a mierne zostupujeme Streleckými poľami pod južné úbočie Veľkého javorového štítu a až do záveru Zbojníckych spádov.

Nezabudnite na dobrú trekovú obuv.  Veľmi kvalitné a vysoko odolné turistické topánky. Kožená obuv od firmy La Sportiva, ktorá je určená do náročného terénu. Je navrhnutá pre dokonalú oporu a stabilitu v horách a zároveň prekvapivo pohodlná pre každodenné nosenie. Viac info...

Odtiaľ veľkým oblúkom vľavo na Zbojnícku pláň k Starolesnianskemu plesu a ďalej mierne nadol k rázcestiu neďaleko Zbojníckej chaty. Od Zbojníckej chaty sa chodník stáča doľava a traverzujeme Zbojnícky chrbát, prejdeme ponad Dlhé pleso a prudko zostupujeme skalným chodníkom (chodník je zabezpečený reťazami) k najvyššiemu skalnému prahu Veľkej Studenej doliny. Za potokom sa zostup zmierňuje. Ďaľší úsek vedie kosodrevinou, prechádzame most cez potok na pravú stranu doliny a obídeme obrovský balvan Ohnisko. Záverečný úsek v ústí doliny vedie v smrekovom lese a dostávame sa na Starolesniansku poľanu. Odtiaľ sa pohodlne dostaneme na Hrebienok.

Od roku 2013 je Priečne sedlo OBOJSMERNÉ !
Úsek Téryho chata - Priečne sedlo - Zbojnícka chata: 1.11.- 15.6. UZAVRETÝ !
Náročnosť: náročná, celodenná, prevýšenie 1091m

Na túre uvidíte:

Priečne sedlo
Priečne sedlo z Veľkej Studenej doliny

Štatistiky:

Názov Údaj
Dĺžka trasy 15.53 km
Stúpanie v úsekoch 7.47 km (48 %)
Klesanie v úsekoch 8.07 km (52 %)
Maximálna výška 2352 m n.m. ("Priečne sedlo")
Minimálna výška 1261 m n.m. ("Hrebienok")
Prevýšenie 1091 m
Celkom nastúpaných výškových metrov 1224 m (sklon 16.4 %)
Celkom zjazdených výškových metrov 1224 m (sklon 15.2 %)
Maximálny sklon do kopca 60.7 % (v úseku 300 m, pri výstupe na Priečne sedlo)
Maximálny sklon z kopca 71.4 % (v úseku 350 m, pri zostupe z Priečneho sedla)

Mapa

• Jaskyne
  • Turistika
  • Výstupy
load more hold SHIFT key to load all load all