Vyhľadaj túru

Na Suché sedlo (z Podbanského)

suche_sedlo Na Suché sedlo (z Podbanského) | Vysoké Tatry | Turistika

Prevýšenie: 999m

V závere namáhavá.

Trasa:
Podbanské (950m)- zltarázc. pod Tomanovskou dolinou [3:15] - zltacervenarázc. pod Kasprovým vrchom [0:45] - Suché sedlo (1949m) [2:00] - naspäť rovnakou cestou [5:00]. Celkový čas [11:00].

Popis:

Od parkoviska cez most nad riečkou Belá doľava, pokračujeme ďalej po žltej značke po hradskej ceste takmer celou Tichou dolinou bez výrazného stúpania v peknom horskom prostredí. Sprava vybiehajú odnože Liptovskej kopy s početnými dolinami a žľabmi. Pokračujeme ďalej až k rázcestiu pod Tomanovskou dolinou. Pred nami sa otvára panoráma Červených vrchov. Ďalšia cesta vedie spolu s červenou značkou po hradskej, prejdeme mostom ponad Tichý potok k rázcestiu pod Kasprovým vrchom. Tu sa hradská končí. Odbočíme šikmo vľavo a najprv lúkami, neskôr lesom stúpame v úbočí Goričkovej až na oblý chrbát. Odtiaľ serpentínami prudko hore a pod Beskydom vľavo na Suché sedlo. V blízkosti vľavo je Kasprov vrch. Návrat tou istou trasou.
Náročnosť: strednenáročná (nenáročná, v závere namáhavá), prevýšenie: 999m, celodenná

Na túre uvidíte:

• Tomanovský vodopád - uvidíte po ľavej strane za rázcestím pod Tomanovskou dolinou (bočná odnož Tichej doliny), vytvára ho Tomanovský potok, vodopád je 1m široký a 6m vysoký.
  • Červené vrchy - vápencový horský hrebeň, nachádza sa na konci Tichej doliny od Tomanovského sedla (1680m) po Ľaliové sedlo (1947m). Najvyšší vrchol je Kresanica (2122m). Červené vrchy sú známe formami vysokohorského krasu - Ľadová priepasť (hĺbka 60m), Kresanica (hĺbka 71m), Zadný úplaz (hĺbka 164m), najvyššie položená jaskyňa na Slovensku je Vyšná Kresanica (2081m).

Zaujímavosti:

• Červené vrchy sú pomenované podľa červenkastej farby trávnatého porastu.
  • Červené vrchy sú známe formami vysokohorského krasu - Ľadová priepasť (hĺbka 60m), Kresanica (hĺbka 71m), Zadný úplaz (hĺbka 164m), najvyššie položená jaskyňa na Slovensku je Vyšná Kresanica (2081m).

Virtuálna prehliadka:

• Jaskyne
  • Turistika
  • Výstupy
load more hold SHIFT key to load all load all