Vyhľadaj túru

Tatranská Magistrála

Oblasť: Vysoké Tatry

Trvanie: krátka (menej ako 4h)

Tatranská Magistrála - najdlhšia a najvýznamnejšia červeno značená turistická cesta, ktorá pretína celé južné úbočie Vysokých Tatier od Podbanského až po Veľké Biele pleso na úpätí Belianskych Tatier. Dĺžka magistrály je 46,25km.

Úseky Tatranskej Magistrály

I. Podbanské - Štrbské pleso:
Podbanské (940m)- cervena Tri Studničky [1:15] - Jamské pleso [1:30] - Štrbské Pleso (1355m) [1:00]. Čas [3:45]. Naspäť [3:35].

II. Štrbské pleso - Sliezsky dom:
Štrbské Pleso (1355m) - cervena Popradské pleso (1494m) [1:15] - sedlo pod Ostrvou (1966m) [1:00] - Batizovské pleso (1884m) [1:30] - Sliezsky dom (1670m) [1:00]. Čas [4:45]. Naspäť [4:45].

III. Sliezsky dom - Hrebienok:
Sliezsky dom - cervena Hrebienok (1285m) [1:15] Čas [1:15]. Naspäť [2:05].

IV. Hrebienok - Skalnaté pleso:
Hrebienok - cervenaStarolesnianska poľana (bývala poľana Kamzík) [0:15] - Obrovský vodopád [0:20] - Zamkovského chata [0:30] - Skalnaté pleso [1:10]. Čas [2:15]. Naspäť [1:55].

V. Skalnaté pleso- Veľké Biele pleso:
Skalnaté pleso - cervenasedlo pod Svišťovkou (2023m) [1:15]- Chata pri Zelenom plese (Brnčalova chata) [1:30] - Veľké Biele pleso [0:30]. Čas [3:15]. Naspäť [3:15].

I. Podbanské - Štrbské pleso:

Od parkoviska (od orientačnej tabule) prejdeme krátko po ceste Slobody ponad riečku Belá, opustíme cestu Slobody a mierne stúpame serpentínou vpravo potom vľavo na Nadbanské. Za Nadbanským doľava do lesa širokou lesnou cestou. Cesta sa skrúca raz vľavo, potom dvakrát vpravo, až pretne lesnú hradskú. Po nej sa dostaneme až na horskú lúku. Ďalší úsek cesty vedie úzkym lesným chodníkom s mierne vlnitým terénom. V závere chodník klesá až k Trom studničkám, od Troch Studničiek doprava nadol pozdĺž Cesty Slobody k blízkej vyhoretej Chate kpt. Rašu. Tam odbočíme vľavo. Dlhší úsek cesty prudko stúpame cez les až po horskú lúku, odkiaľ sa už miernejším stúpaním striedavo cez les a lúky dostaneme na južný breh Jamského plesa, odkiaľ sa nám ponúka krásny výhľad do Popradskej kotliny. Pleso obchádzame zľava zo západnej strany. Prejdeme niekoľko mostíkov až sa dostaneme k rázcestiu pod Furkotskou dolinou. Široká cesta vedie stále nadol striedavo lesom a lúkami až k západnému brehu Štrbského plesa a onedlho do osady Štrbské Pleso k orientačnej tabuli pred liečebným domom Solisko.

náročnosť: strednenáročná

II. Štrbské pleso - Sliezsky dom:

Od liečebného domu Solisko obchádzame sprava južný breh plesa až po okraj plesa kde prechádzame cez cestu a pokračujeme lesnou cestou, prekročíme potok Mlynica a začíname mierne stúpať lesným porastom až na Trigan, odtiaľ riedkym porastom pokračujeme až k rázcestiu "zimnej cesty", pokračujeme po červenej (v čase snehovej pokrývky je tento úsek po Popradské pleso uzavretý). Od rázcestia vedie chodník ešte krátko lesom, potom otvoreným terénom po úbočí Patrie až k mostu cez Hincov potok, odtiaľ sa zakrátko dostaneme k rázcestiu nad Popradským plesom, odtiaľ kúsok po asfaltovej ceste k Chate pri Popradskom plese. Od chaty obchádzame pleso severným brehom cez most nad Ľadovým potokom na druhú stranu plesa a začíname stúpať mnohými serpentínami v strmom severozápadnom úbočí Ostrvy do sedla pod Ostrvou, odkiaľ je prekrásny výhľad do záveru Mengusovskej doliny, Zlomiskovej a Rumanovej doliny. Zo sedla je ďalší priebeh cesty menej náročný, chodník mierne stúpa v úbočí Tupej a Klina, prekročíme Štôlsku dolinu a mierne vlnitým terénom pretíname južné úbočie Končistej. Chodník klesá a prechádzame okolo južného brehu Batizovského plesa. Od plesa sa chodník skrúca vpravo, obchádzame Suchý vrch a prechádzame cez južné úbočie Kotlového štítu. Prechádzame juhovýchodný výbežok Kvetnicovej veže a prudko klesáme veľkým oblúkom vpravo k horskému hotelu Sliezsky dom.

Úsek Popradské pleso - Ostrva - Batizovské pleso - Sliezsky dom je v čase snehovej pokrývky UZAVRETÝ.
náročnosť: strednenáročná, výstup z Popradského plesa do sedla pod Ostrvou namáhavý

III. Sliezsky dom - Hrebienok:

Od Sliezskeho domu zídeme k Velickému plesu, prejdeme malou lúčkou. Pokračujeme po rovnom úseku, na jednom skalnom úseku je chodník dosť úzky (v prípade poľadovice nebezpečný !). Chodník začína mierne stúpať, traverzujeme Sennú kopu. Obchádzame terénnu vyvýšeninu a po pravej strane obchádzame v kosodrevine skryté Slavkovské plieska. Kosodrevinu vystrieda les. Začíname prudko klesať až k rázcestiu na Magistrále, potom už je klesanie miernejšie a pokračujeme až na Hrebienok.

náročnosť: nenáročná

IV. Hrebienok - Skalnaté pleso:

Z Hrebienka pokračujeme do lesa a širokým vlnitým chodníkom na Strarolesniansku poľanu. Prejdeme okolo Rainerovej chaty cez most ponad Veľký Studený potok a dlhými serpentínami na železný most cez Obrovský vodopád. Terén sa stáva otvorenejším a ponúka sa nám krásny výhľad do Popradskej kotliny. Chodník pokračuje serpentínami a naberá výšku. Za zákrutou pri obrovskom balvane je pekný výhľad do záveru Malej Studenej doliny. Chodník opäť prechádza lesom k rázcestiu pri Zamkovského chate a prudko sa skrúca k doprava k Lomnickej vyhliadke. Z Lomnickej vyhliadky je prekrásny výhľad do Malej i Veľkej Studenej doliny. Ďalej sa chodník skrúca vľavo, obchádza južný výbežok Lomnického hrebeňa a miernym stúpaním traverzujeme jeho južné úbočie. Cestou prekročíme dva strmšie žľaby a popri Skalnatej chate dosiahneme Skalnaté pleso pri stanici visutej a kabínkovej lanovky.

V. Skalnaté pleso- Veľké Biele pleso:

Od stanice visutej lanovky prechádzame mostom cez Skalnatý potok pod budovu hvezdárne SAV a postupujeme strmo hore úbočím Huncovského štítu, potom jeho južným úbočím traverzujeme. Prechádzame dolnou časťou Huncovskej kotliny, odtiaľ serpentínami mierne hore do sedla pod Svišťovkou. Zo sedla je prekrásny výhľad do doliny Zeleného plesa. Zo sedla postupujeme prudko dole mnohými zákrutami až do úzkeho, sutinového žľabu v závere zostupu. Žľabom nadol na dno doliny a doľava tiahlou serpentínou v severnom úbočí Kežmarskej kopy okolo Čierneho plesa nad Zelené pleso a dolu na most k výtoku plesa. Cez most prejdeme k Chate pri Zelenom plese (Brnčalovej chate). Od chaty miernym výstupom úbočím Kozieho štítu a Žeruchových veží k Trojrohému plesu v doline Bielych plies. Pleso obchádzame zľava a rovným chodníkom v kosodrevine na juhovýchodný okraj Veľkého Bieleho plesa. Tu sa Tatranská Magistrála končí.

náročnosť: strednenáročná
Zostup zo sedla pod Svišťovkou náročný, v prípade letného snehového poľa v dolnej časti žľabu nebezpečný !
Výškový profil:

• Jaskyne
  • Turistika
  • Výstupy
load more hold SHIFT key to load all load all