Vyhľadaj túru

Na Kôprovský štít (z Troch Studničiek)

koprovsky_stit Kôprovský štít z Troch Studničiek | turistické trasy | Vysoké Tatry
Autor: Gower - vlastné dielo, licencia CC BY-SA 3.0
Oblasť: Vysoké Tatry

Východisko: Tri Studničky

Náročnosť: stredná

Trvanie: celodenná

Prevýšenie: 1222m

Výstup Hlinskou dolinou namáhavý !

Trasa:
Tri Studničky (1141m) (parkovisko, SAD) - modrarázc. pod Grúnikom [0:45] - rázc. Hlinská dolina [2:30] - Vyšné Kôprovské sedlo (2180m) [2:15] - cervenaKôprovský štít (2363m) [0:30], naspäť rovnakou cestou [5:45]. Celkový čas [11:45].

Popis:
Od budovy starej lesovne na Troch Studničkách prejdeme cez lúku a stúpame lesom, prekročíme chrbát Veľkej Pálenice a začneme zostupovať veľkými serpentínami na rázcestie pod Grúnikom v Kôprovej doline. V Kôprovej doline pokračujeme asfaltovou cestou s miernym stúpaním, niekoľkokrát prejdeme mostmi cez Kôprovský potok. Vpravo od nás je masív Kriváňa, vľavo výbežok Liptovskej kopy s vrchom Krížnej. Ďalej pokračujeme lesnou cestou, striedajúc lesné úseky s lúkami, až po rázcestie pod Hlinskou dolinou. Tu odbočíme vpravo, prudko zostúpime na dno doliny, prekročíme potok a začíname vystupovať Hlinskou dolinou pozdĺž pravého brehu Hlinského potoka. Cesta vedie lesom, neskôr v kosodrevine. Vpravo od nás je mohutná hradba hrebeňa Hrubého vrchu. V závere terasovitej doliny vystupujeme trávnato-skalnatým terénom v serpentínach do Vyšného Kôprovského sedla. Zo sedla po červenej značke stúpame sutinovým chodníkom na vrchol Kôprovského štítu.

Náročnosť: strednenáročná (výstup Hlinskou dolinou namáhavý), celodenná, prevýšenie: 1222m

Na túre uvidíte:

Varianty:
  • Tri Studničky (1141m) (parkovisko, SAD) - modrarázc. pod Grúnikom [0:45] - rázc. Hlinská dolina [2:30] - Vyšné Kôprovské seldo (2180m) [2:15] - cervenaKôprovský štít (2363m) [0:30] - Vyšné Kôprovské sedlo [0:30] - modra Veľké Hincovo pleso [0:45] - rázc. nad Žabím potokom [0:45] - Popradské pleso [0:30] - cervena Štrbské Pleso [1:05]* uzavretá v čase snehovej pokrývky (alebo "zimná trasa" po zelena [0:55]). Celkový čas [9:05] respektíve [8:55].

Virtuálna prehliadka:

• Jaskyne
  • Turistika
  • Výstupy
load more hold SHIFT key to load all load all